Súťaž - Preventívka bez výhovoriek

 

Aktuality

Po lieky do lekárne? Na výber niektorých receptov už stačí len mobil

V mobilnej aplikácii Všeobecnej zdravotnej poisťovne pribudlo vyhľadávanie ambulancií, lekární aj reklamácia zdravotnej starostlivosti. Oplatí sa stiahnuť si ju aj neklientom

15.06.2018

Po lieky do lekárne? Na výber niektorých receptov už stačí len mobil
Niektoré recepty si v lekárni vyberiete už aj bez papierového receptu. FOTO: Adobe Stock

Stratili ste už niekedy recept? Alebo ste boli u lekára s dvoma deťmi, jedno obliekate, druhé plače, sestra vám do ruky vkladá okrem lekárskej správy a receptov na lieky aj medailu
za statočnosť, maľovanku a letáčik o novom spreji do nosa, všetko natlačíte do kabelky, prídete s deťmi na rukách do lekárne a... Kde je ten recept?! Môžete si vydýchnuť. Máte ho predsa v mobile!

Všeobecná zdravotná poisťovňa rozširuje služby svojej mobilnej aplikácie. V telefóne majú jej poistenci odteraz k dispozícii všetky svoje aktuálne elektronické recepty. Niektoré recepty si dokonca budú môcť vyzdvihnúť v lekárni iba s využitím mobilného telefónu. Informácia o tom, či k receptu v mobile bude v lekárni potrebný aj klasický recept, sa zobrazí pri každom predpísanom recepte s čiarovým kódom.

Nájde lekára, pošle reklamáciu a ešte s ňou aj ušetríte

Vylepšená appka má aj mnoho ďalších užitočných funkcií. Pomôže vám napríklad ušetriť.
Ešte pred vydaním lieku si v nej totiž môžete pozrieť zoznam lacnejších generík, ktorými sa dá nahradiť predpísaný liek a ušetriť tak peniaze na doplatkoch.

V mobilnej aplikácii tiež viete výkony lekára jednoducho skontrolovať a ak je to nutné, zdravotnú starostlivosť reklamovať. Ak sa poistencovi nepozdáva vykázaná zdravotná starostlivosť, pri každom vykázanom vyšetrení alebo lieku má v mobilnej aplikácii možnosť reklamácie pre prípad, že liek nedostal alebo vyšetrenie neabsolvoval. Informáciu o vybavení reklamácie a spôsobe jej vybavenia klient dostane do aplikácie. 

Už žiadne blúdenie po internete! VšZP do aplikácie aktuálne pridala aj žiadanú funkciu
„V mojom okolí“, ktorá umožňuje s pomocou GPS vyhľadať najbližšie ambulancie, lekárne, pohotovosti a ďalšie zdravotnícke zariadenia. Zobrazia sa v prehľadnom zozname alebo na mape aj s vyznačenou vzdialenosťou od miesta, na ktorom sa poistenec nachádza. Ak ich poskytovatelia zdravotnej starostlivosti majú zverejnené, zobrazia sa aj ordinačné či otváracie hodiny a telefonický alebo emailový kontakt s možnosťou priamo z aplikácie im zavolať či napísať email. Aplikáciu sa preto oplatí stiahnuť aj neklientom poisťovne. K týmto údajom majú prístup všetci. 

Haló, máte nárok na preventívku!

Vaša aplikácia vás pozná a dokonca vám aj napíše. Klienti VšZP vďaka nej dostávajú od svojej poisťovne upozorňujúce správy, v ktorých im poisťovňa pripomína možnosť využiť nárok na preventívnu prehliadku, informuje ich o nových predpísaných receptoch, aj o vyriešení ich reklamácie zdravotnej starostlivosti. Správy môže mať poistenec aktivované, ale môže si ich aj vypnúť, ak by ho obťažovali.

Ako si ju aktivujete? Po novom to ide omnoho jednoduchšie. Poistenci už nemusia čakať na grid kartu, ktorou bola aktivácia aplikácie doteraz podmienená. Stačí zájsť do vybraných lekární alebo do ktorejkoľvek pobočke VšZP, ktorých zoznam nájdete v mobilnej aplikácii. Rovnako je zjednodušená možnosť pridať si do aplikácie aj svoje dieťa. Zložité overovanie je minulosťou, pre pridanie dieťaťa stačí vyplniť jeho rodné číslo.


Mobilnú aplikáciu si od októbra minulého roka stiahlo 40-tisíc poistencov VšZP. Umožňuje nosenie preukazu v mobile, prístup k podrobnostiam o zdravotných výkonoch za uplynulý rok a ich cene, predpísaných liekoch za uplynulý polrok, nákladoch na lieky a možnej úspore na doplatkoch. Poistenec v nej môže mať zaznamenané informácie o krvnej skupine, chronických chorobách, alergiách, či liekoch, ktoré užíva, pričom údaje sa zobrazujú na displeji telefónu, aj keď je zamknutý. Aktuálne rozšírenie služieb umožňuje poistencom VšZP aj interaktívnu elektronickú komunikáciu s poisťovňou a pre VšZP znamená výrazný posun
pri rozširovaní elektronických služieb klientom.

Zaujali vás tieto články?