Ste spokojní s vyšetrením u lekára? Napíšte mu hodnotenie

Redakcia Aktuality 17.09.2018

Poistenci s mobilnou aplikáciou môžu hodnotiť návštevu lekára

Pacient môže ohodnotiť konkrétnu návštevu lekára cez mobil. FOTO: Pixabay

Ste objednaní na konkrétny čas k lekárovi, ale opakovane sa termín nepodarilo dodržať? Alebo sedíte aj hodinu v čakárni a napriek tomu, že tam nie je žiadny iný pacient, nikto si vás nevšíma? Nie ste spokojní s prístupom či správaním personálu? Alebo naopak prebehla vaša návšteva ambulancie hladko a radi by ste doktora či doktorku pochválili? Môžete ich oceniť slovným hodnotením. 

Stačí pár kliknutí v mobile

Zdravotné poisťovne sa v poslednej dobe snažia rôznymi dotazníkmi či telefonickými prieskumami zisťovať u poistencov spokojnosť s hospitalizáciou či ambulantnou zdravotnou starostlivosťou. Najväčšia Všeobecná zdravotná poisťovňa pre svojich poistencov s aktivovanou mobilnou aplikáciou aktuálne pridáva unikátnu možnosť ohodnotiť návštevu lekára. Chce tak prispieť k zvyšovaniu kvality a kultúry poskytovania zdravotnej starostlivosti na Slovensku.

Navštívili ste lekára? Hodnotiť môžete hviezdičkami aj slovne. FOTO: VšZP 
Mieru spokojnosti so spôsobom poskytnutia zdravotnej starostlivosti počas konkrétnej návštevy lekára môže poistenec VšZP vyjadriť cez mobilnú aplikáciu. Ohodnotiť môže návštevu lekára v škále od jedna do päť hviezdičiek, pričom nehodnotí poskytnutú zdravotnú starostlivosť, ale spôsob jej poskytnutia. Popri hodnotení hviezdičkami môže pridať aj podrobnejšie písomné hodnotenie návštevy lekára. Tieto hodnotenia nebudú verejné.

Pokiaľ VšZP v hodnoteniach poistencov zaregistruje vyššiu mieru nespokojnosti so spôsobom poskytovania zdravotnej starostlivosti u niektorých lekárov, bude s nimi o podrobnostiach hodnotenia diskutovať a spoločne hľadať riešenia na zlepšenie. Hodnotenia budú anonymizované, čiže poistenci sa nemusia obávať napísať svoj názor.

Poriadok v liekoch aj jednoduchšie recepty

Noviniek v mobilnej aplikácii VšZP je viac. Odteraz napríklad dostanú jej poistenci spolu s informáciou o predpísaných liekoch aj upozornenie v prípade, že medzi niektorými liekmi, ktoré užívajú, sú nežiaduce interakcie. Informáciu dostanú ešte pred výberom lieku z lekárne, takže budú mať priestor na to, aby liekové interakcie konzultovali s lekárom.

V mobilnej aplikácii VšZP pribudla aj služba Opakovaný recept. Lekár ho môže predpísať pacientovi s chronickým ochorením, ktorý pravidelne užíva konkrétny liek. Ak napríklad poistenec užíva lieky na vysoký tlak, lekár mu ich cez opakovaný recept môže predpísať na rok dopredu s tým, že pacient si každé tri mesiace bude môcť vybrať tri balenia bez toho, aby kvôli tomu musel ísť k lekárovi. V mobilnej aplikácii si poistenec nájde tieto recepty aj s dôležitými informáciami ako je doba platnosti opakovaného receptu, frekvencia výberov v lekárni a dátum najbližšieho výberu tohto lieku.

V mobilnej aplikácii VšZP tiež každému poistencovi aktuálne pribudne zoznam lekárov, s ktorými má podpísanú dohodu. Zoznam týchto lekárov si môže pridať do SOS karty, ktorá sa zobrazuje aj na displeji zamknutého telefónu.

Ak sa blíži koniec platnosti preukazu poistenca alebo európskeho preukazu zdravotného poistenia, aplikácia na to poistenca upozorní formou push správy. Rovnako ho upozorní na to, že má hotový nový preukaz.

VšZP neustále rozširuje elektronické služby klientom, ale pre tých, ktorí potrebujú navštevovať pobočky, má tiež pripravenú novinku, ktorá im umožní efektívnejšie stráviť čas čakaním na vybavenie v pobočkách. VšZP aktuálne sprístupnila na viac ako 30 svojich kontaktných miestach službu bezplatnej wifi, v krátkom čase postupne pribudne táto služba na ďalších kontaktných miestach. Poistenci si tam budú môcť bezplatne stiahnuť aj mobilnú aplikáciu VšZP a zamestnanci im ju obratom môžu aktivovať.



Partneri portálu

  • Logo partnera
  • Logo partnera