Grilovaná zeleninka plnená pšenovou kašou s bylinkami

Redakcia Chutne a zdravo 29.01.2019

Zdravý recept vhodný aj pre celiatikov pripravila Henrieta Kundrátová Peškovičová.

Ingrediencie

  • Pšenová kaša:
  • 200 g pšena
  • nakrájaná šalotka
  • kokosový tuk na cibuľový základ
  • tymián
  • petržlenová vňať
  • červená paprika a kúsky sušenej paradajky
  • soľ a korenie
  • šampiňóny alebo huby portobello
  • červené papriky kapie
  • jadierka alebo semienka (napríklad tekvicové, sezamové, slnečnicové)
  • bylinky
  • trochu vývaru alebo vody
  • ľan
  • cesnak
  • parmezán

Postup

  1. Na rozpálenej hlbšej panvici zohrejeme kokosový tuk a dozlatista opražíme cibuľku - šalotku a pridáme suché pšeno. Prehrejeme a osolíme, zalejeme vodou a uvaríme do mäkka.
  2. Nezabudneme stále miešať a ochutnávať, lebo voda sa dá pridať vždy, horšie by bolo naliať jej do zmesi viac a pšeno rozvariť. Guličky majú zostať mäkké, ale nie rozvarené.
  3. Nakoniec pridáme nakrájanú zeleninu a prípadne vňate a bylinky.
  4. Kašu dáme do mixéra spolu s ľanom, cesnakom, stonkami očistených hríbov a jadierkami.
  5. Rozmixovanú zmes zmiešajte  s tymianom alebo inou bylinkou a môžete pridať trochu postrúhaného parmezánu. 
  6. Zamiešajte a naplňte huby a papriku zrezanú od stonky.
  7. Na šampiňón pridajte plátky parmezánu, ktorý po zapečení vytvorí chrumkavú a voňavú kôrku. Pečte na 200°C alebo ugrilujte. 

Dobrú chuť!



Partneri portálu

  • Logo partnera
  • Logo partnera
  • Logo partnera
  • Logo partnera